fredag 7 januari 2011

Mojo Monday - skiss 172


Om du vill följa en härlig skiss, skall du definitivt besöka en av mina favorit-skiss-bloggar. Mojo Monday har gjort 172 skisser så här långt, och denna veckan har de en fabulös skiss!
Denna vecka har du dessutom chansen att vinna något, då de har en tävling första måndagen i varje månad.

Du har till söndag den 9 januari på dig (kanske blir det måndag i Sverige - p g a tidsskillnaden - men det är ju dumt att chansa...).

Och känner du inte för att göra något den här gången, kan du ju bara bläddra igenom alla inkomna bidrag, för där finns det massor av inspiration, vill jag lova!


....

Här är min tolkning:


Jag använde mig av söta Hello Ian från the Greeting Farm, en av de första stämplar jag köpte. Jag tycker ju att han är bedårande med sin blomma och keps!
Du hittar den och allt annat jag använt till detta kort hos Scrap & Hobby.

Jag har fortsatt på temat att använda mig av det jag har förberett och förkastat till tidigare alster. Här kom både den vita Nellie Snellen- och Spellbinders-formen i wellpapp till användning. .

Även LOVE-budskapet är från något jag stämplat upp i flera exemplar. Den biljettstämpeln finner du i Tim Holtz Valentin-stämpelset (Love Struck).  Och jag måste säga att det känns bra att vara förberedd för Valentindagen (Alla hjärtans dag (som på finska heter Ystävän päivä = vännens dag)).



Och nu till lite närbilder:



För att piffa upp wellpappen lite, strök jag på vit krackelringsfärg - Picket Fence Distress Crackle Paint (en av Timpan fantastiska produkter... givetvis :-)...).



Jag har också glittrat Ians hår, keps och blomma med stickles. Det räcker med lite grand här och där för att ge det ett lyft :-).

Se nu till att göra din egen tolkning av den underbara skissen hos Mojo Monday!

Get your mojo going!

2 kommentarer:

  1. Den sidan har jag missat, ska se om jag inte får till en tolkning för det var en riktigt läcker skiss.

    Gillar ditt kort, superläckert med all wellpapp!
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. This is so darling! Thanks for playing Mojo Monday!

    SvaraRadera