torsdag 6 januari 2011

Tävling hos Scrap & Hobby

Glöm inte att kika på månadstävlingen för januari månad hos Scrap & Hobby! Den håller på ända fram till den 25 januari, så du har gott om tid att skicka in ditt alster.

Här är skissen:



Och här är min tolkning. Det blev ännu ett julkort :-).
Jag tyckte att det kunde vara en kul idé att testa de fina bokstavs-stämplarna från Inkadinkado. Det blev så att säga en premiärstämpling på det här kortet. Jag gillar den där spruckna känslan i bokstäverna. Dessutom är de riktigt stora, vilket kommer väl till pass på ett sådant här kort :-).




Jag började med att distressa en bit papper med olika bruna nyanser. Jag använde mig av skrynkeltekniken för att få själva marmorerings-effekten.
Därefter stämplade jag ordet GOD med röd färg för att få fram den juliga känslan. Grönprickigt papper var ju bara ett måste, och för att piffa till det hela lite samt scrappa med lite återbruks-touch, använde jag mig av nätet som julclementinerna förvarades i :-).

Jag har följt skissen ganska slaviskt. Ibland tycker jag att det är lättast så :-).

Till ordet jul har jag använt andra bokstavsstämplar. Det är ett stort paket och de stämplar jättefint! Jag stansade ut dem med en 1"-tums rund handstans.
För att få en hemvävd känsla valde jag att använda mig av wellpapp i bakgrunden. Jag satte också på en bit naturfärgad spets för att binda ihop färgerna bättre. En bit röd wellpapp fick tjäna som blickfångare.
Och slutligen dristade jag mig till att sätta dit en metallblomma med en pärlemorbrad i samt den söta dekorknappskatten från YouDo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar