söndag 9 januari 2011

TGF-Amelia med nybakat

Så fick jag tolkat Verve-skissen jag bloggade om förut :-).


Och faktum är att jag hann göra ett alster till innan denna. Så visst känner jag mig bättre alltid :-)! Det är ju ett bra tecken på att man tillfrisknat när pyssellusten kommer åter :-).

....
Wellpapp, wellpapp, wellpapp. Ja, det verkar vara det enda som snurrar i mitt huvud nuförtiden :-).

Jag har kommit att älska detta material, och kan tänka mig använda det på varje alster under detta år, om det skulle vara så :).

Jag grabbade också tag i en spillbit med halloweenpapper från My Minds Eye - Haunted (finns i reabacken nu hos Scrap & Hobby). Jag bara älskar de där kraft-papperena med enkla mönster (prickigt, randigt, rutigt och givetvis... harlequin-mönstrat...).

Jag mattade harlequinpapperet (som för övrigt är småprickigt på baksidan ... snacka om fullständig lycka ...) med svart papper för att få det att lyfta lite mer från wellpappbakgrunden.

Och när jag ändå grävde i min pappersväska fann jag också ett set med klassiska mönster på tunna papper från Jenni Bowlin. Det är därifrån jag plockat biljettremsan.



När det sen kom till att välja något som skulle dra blickarna till sig, lekte jag med både jultomtar, god jultexter och dymostansade texter m m, men det kändes inte riktigt rätt. Jag fortsatte att gräva i min "bra att ha"-låda och hittade söta Amelia med sin muffinplåt. Och då föll ju allt på plats. Hon ingår i ett stämpelset med bästa kompisen Oliver, och just det här setet heter Just for you. Du hittar den hos Scrap & Hobby.


3 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du mår bättre! Ditt kort är ljuvligt, speciellt för en wellpapp tokig som mig.
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Superfint kort! Jättehärlig bild:) Hon är ju söt som socker!
    S

    SvaraRadera
  3. Hi Sari,

    I just love this card. The colours are fantastic. Have a great day :-)

    SvaraRadera