fredag 7 januari 2011

Utmaning - Julkort

Annika S har en suverän utmaning inför årets julkortsproduktion! Jag tror banne mig att jag vill följa på jag med :-). Kanske blir det inte 79 kort gjorda, men ändå :-). Jag hoppas att hon inte tar illa upp för att jag kopierat in hennes lista :-).

Jag märker för de jag är intresserad av att följa...

  • Använd chipboard på julkortet
  • Använd diecuts på julkortet
  • Använd en annorlunda kortvikning
  • Använd filtdekorationer på julkortet
  • Använd icke julrelaterade stämplar på ett julkort
  • Använd knappar på julkortet
  • Använd metall på ditt julkort
  • Använd minst 5 julstämplar på kortet
  • Använd minst 5 mönstrade papper
  • Använd mist på julkortet
  • Använd pappersremsor på julkortet
  • Använd spets eller band på julkortet
  • Använd wellpapp på ditt julkort
  • Embossa på julkortet
  • Gör egna dekorationer till julkortet
  • Gör ett färgglatt julkort
  • Gör ett humoristiskt julkort
  • Gör ett julkort á la Tim Holtz
  • Gör ett julkort av spillbitar
  • Gör ett julkort efter en skiss
  • Gör ett julkort i bara vitt
  • Gör ett julkort i brunt & vitt
  • Gör ett julkort i färgerna blått & vitt
  • Gör ett julkort i färgerna rött & rosa
  • Gör ett julkort i gråa nyanser
  • Gör ett julkort med din favoritstämpel
  • Gör ett julkort med en distressruta
  • Gör ett julkort med en gran
  • Gör ett julkort med en lista på av något slag
  • Gör ett julkort med en ren på
  • Gör ett julkort med en snögubbe på
  • Gör ett julkort med en tag
  • Gör ett julkort med en tomte på
  • Gör ett julkort med en ängel på
  • Gör ett julkort med en ännu oanvänd julstämpel
  • Gör ett julkort med ett bibliskt motiv
  • Gör ett julkort med ett recept på
  • Gör ett julkort med glitter på
  • Gör ett julkort med hjärtan på
  • Gör ett julkort med minst 2 cirklar på
  • Gör ett julkort med mycket silver
  • Gör ett julkort med någon form av ”snö”
  • Gör ett julkort med orden God Jul i fokus - den är ju faktiskt avklarad redan... se tillbaka på Scrap & Hobbys januari-månadstävling :-)
  • Gör ett julkort med snöflingor
  • Gör ett julkort med stjärnor
  • Gör ett julkort med utklippt motiv
  • Gör ett julkort till en gottegris
  • Gör ett julkort utan en motivstämpel
  • Gör ett julkort till en aktuell utmaning
  • Gör ett julkort utan färdigt mönstrat papper
  • Gör ett runt julkort
  • Gör ett stafflikort
  • Gör ett stämningsfullt julkort
  • Gör ett traditionellt julkort
  • Gör ett vintagekort
  • Lifta någon annans kort
  • Sy på julkortet
  • Testa en ny kortvikning
  • Torrembossa på kortet

2 kommentarer:

  1. Klart att du får använda min lista, själv har jag lånat en hel del från Hegu-Helens kreativa rum.

    Ska bli superroligt att få se dina julkort!
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Sari !
    Jag var inne idag med min man och råkade köpa 2 SPELLBINDERS - NESTABILITIES - LABELS SIXTEEN
    Kan jag byta mot uppvisande av kvitto nästa gång vi kommer ner och hälsar på vår hund?

    Kram Marina

    Ps.Tack för att du visade så mycket, det var uppskattat.Ds

    SvaraRadera