onsdag 23 mars 2011

Tim Holtz och Distress Stains

Först så tänkte jag att jag inte skulle bli exalterad av denna produkt. Men nu har jag tänkt om. Det är väl klart att världen är redo för fler distressprodukter :-).

STAINS

Jag hoppas på att de kommer till butiken imorgon :-). Det blir till att köpa hem några nya kompisar och lära sig leka med dem :-). Det skall bli sååååååå roligt :-).

Man kan tydligen färga in både tyg, papper och trä förutom metall :-)...
Därtill är det lätt att dutta ut en mängd färdigblandad färg på t ex en akrylkloss och sedan färglägga med akvarelltekniken :-). Hur smidigt som helst!!!!

Jag har känt att jag blir väldigt trött i armen när jag skall jobba in stora ytor med färg. Och när det kommer till porösa material som t ex grungeboard och chipboard, får man ju vanligtvis jobba ganska hårt för att få en intensiv färg. Livet kommer att bli lättare med dessa distress stains... :-). Det är lätt att få en intensiv färg - samtidigt som man fortfarande kan blanda färgerna som man vill.
Och glöm inte av att färgerna reagerar på vatten... även när de torkat :-)!

Om man gillar det man ser, men ändå vill ha lite mörkare effekt, kan man dra på ett lager till med samma färg... eller blanda med en annan färg... Och vips, så har man utökat antalet färger utan att för den skull ha fler flaskor :-). Det gillar jag.
Därtill kan du färga in en stämpel med Distress stains för att få en akvarell-effekt. Om du däremot vill ha en skarpare look, bör du använda dig av stämpeldynorna.

Här kommer några videor så att du förstår min förtjusning...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar