måndag 20 februari 2012

STEAMPUNKMASK

Jag gillar verkligen steampunktemat... och falsk metall-tekniken... Och när man får möjligheten att kombinera dem i ett och samma projekt - i det här fallet en ansiktsmask - ja, då kan man ju bara skrika ut sin glädje... TJOHOOO!

Här är min tolkning av Ida Streifferts härliga ansiktsmask. Masken är gjord av Paper Mache och är lätt att jobba med.



Jag har stansat ut en massa former från Timpans (Tim Holtz) stansmallar (dies). Därtill har jag använt vad jag har hemma för att dekorera masken ytterligare:

Hardware findings - gångjärn (hinge) och nyckelhål (keyhole).
Steampunk - kant med kugghjul
Heart Wings - hjärtan och vingar
Weathered Clock
spiralgem (spiral paper clip)
kedjor (Swivel clasps)
skruvbrads (screw brads)
mynt (coin)
ord-mynt (muse token)
öglehänge (hanging device)
metallhänge - uggla - charm - owl
crackle accents

Här har du masken, som kanske kan ingå under cyber- eller cyborg-stilen, i stillbildsformat:
 
  

Och så lite närbilder på vänstersidan:




Och högersidan:



Och lite annat...
Visst är det härligt när man får användning för både magic mesh och punchinella... Och att de äntligen kommer till sin rätt :-).



Ho hoo!

5 kommentarer:

  1. OJ!!

    Wow!

    Nämen...

    **vlar vad läckert!!!
    Båda två!!

    SvaraRadera
  2. Oh wow Sari your mask is totally stunning, fabulous work, Annette x

    SvaraRadera
  3. I'm not sure I've understood the cyborg/stempunk concept, but this is amazing.
    "simply pure art" I can claim,
    valentina

    SvaraRadera
  4. Något av det ABSOLUT snyggaste jag sett, nånsin. WOW!!

    SvaraRadera
  5. Något av det ABSOLUT snyggaste jag sett, nånsin. WOW!!

    SvaraRadera