fredag 15 juni 2012

FALSK ROSTKONST

Visst ser papperet rostigt ut. Det bara råkade bli så när jag började spraya. Ibland har jag svårt för att täcka över det jag gjort med något... Så var det även nu. Så jag beslutade mig för att behålla så mycket jag kunde av den fina bakgrunden genom att bara maska dit en text om konsten.

Sprayerna har jag gjort med hjälp av distress ink refill-flaskor och en mini mister-flaska.

Jag målade på med vit akrylfärg med målnings-spatel (spartel) (palettkniv) och drog bort stencilen / masken / schablonen så fort jag täckt alla ord. Jag torkade det med en embosingfön, så att jag kunde fortsätta jobba... :-)




Art is just another way of expressing our innermost thoughts into concrete media. Where form and function come together in beauty, color and shape. We put our feelings and experiences onto paper ... surfaces of all kinds. Allowing ourselves to release and surrender to this all encompassing force. This need to register what was today what might be tomorrow. And what was yesterday and the day before that.


Konst är bara ett annat sätt att uttrycka våra inre tankar på konkret media. Där form och funktion förenas i skönhet, färg och form. Vi lägger våra tankar och erfarenheter på papper... ytor av alla de slag. Vi tillåter oss själva att släppa loss och ge upp inför all denna omringande kraft. Behovet av att registrera det som hänt idag och vad som kan tänkas ske imorgon. Och det som var igår och dagen innan. 


Jag har också använt mig av några kugghjulstämplar från Inkadinkado (cogs and gears) för att skapa en intressant helhetslook till sidan. Jag valde medvetet att enbart stämpla i ett hörn och lite grand på andra sidan.


1 kommentar:

  1. Vilket läckert kort! Tänk att det kan vara så snyggt med rost :)

    SvaraRadera