fredag 1 juni 2012

VÄNTA NU-LAYOUT

När min mamma skulle begravas, fick jag ha min guddotter sovandes hos mig. Det var fantastiskt kul, speciellt när mammas tvillingbror och sambo också var här. Vi var många i vår trerumslägenhet, men vi hade också väldigt kul :-).
Så även om dagarna fylldes av ledsna tankar för min del, hade jag fina Fiina här för att lätta upp stämningen för mig och oss andra :-). Det var också kul att göra något som en "familj".
Vi var alla med för att sätta blommor på mammas grav och sen åkte vi till Naturhistoriska museet. Vi var på Frölundas köpcenter (Panduro) och så spelade vi Monopol.

Det var några tvåspråkiga dagar som vi roade oss med under denna tid. Och det var framför allt en fras som fastnade hos henne: Oota nyt (talspråksform för "vänta nu"). Fiina hade nämligen lite bråttom med tärningen... Hon trodde att det var hennes tur precis hela tiden... :-)... Och det är väl klart, att om jag hela tiden säger Oota nyt - så är det just denna fras som fastnar... Det lät dock mer som oota nytte - och det tyckte jag var kul att göra en layout på :-).

Jag har beställt kollage-fotona hos Snapfish. Det var ett smidigt sätt att få många bilder på ett och samma foto :-).


Jag har använt mig av spillbitar när det kommer till mönstrade papper. Det är också ett nytt projekt jag gett mig i kast med... Jag tycker att det är behändigare att stoppa lite papper i ett dragkedjekuvert och utmanas genom att använda dem, istället för att få panik och svårt att välja vad man skall ta med, och kompenserings-ta-med-alltihop...

Stjärnpapperet är t ex ett halloweenpapper från Magonlia, om jag inte minns fel. Därtill är de randiga papperana från Canvas Corp. Jag bara älskar de där kraft-papperna!!!


Under spelets gång hände det att man hamnade i fängelset. Och vid det här tillfället var vi alla fyra där... :-).
Bokstavsstickersen kommer väl till pass, även på denna layout :-).


Oota nytte... Vänta nu... Här härmar Fiina mig så gått det går :-). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar