fredag 6 juli 2012

EN TAVLA I PRESENT

Jag har ju nyligen upptäckt hur kul det är att göra tavlor. Det här var den första tavlan jag vågade ge bort, tidigare i år. 

Här har jag kletat med akrylfärg i botten, sprayat med rosa distress ink-färg och sedan använt en text-stencil (art is från Crafters Workshop) och svart akrylfärg för att få en grund till tavlan.


Här ser du hur akrylfärgen och den rosa distress ink-färgen ser ut tillsammans.


Jag har medvetet målat lite slarvigt, för att få lite strukturerad yta.


Här ser du också det slarviga resultatet av textstencilen.



Här har jag använt mig av en tegelstensmask (stencil) för att spraya med ytterligare färger.


Här har jag vänt på stencilen för att få fram den negativa effekten av den... D v s den spegelvända masken...


Här har jag använt en annan stencil och målat med metallic-akrylfärg (från Lumiere) över det.


Och här har jag sprayat med rött distress ink (troligtvis fired brick) över en bokstavsstencil.



Lite rosa inka gold-skimmerpasta för att tona ded den grönturkosa färgen... (tänk på att det finns fler sätt att jobba med inka gold-färgerna... du kan måla in stora bakgrunder med det - på både sten, metall, papper, kartong m m samt späda ut det med vatten och måla med det på ett annat sätt...)


Och guld-inka gold-skimmerpasta för att lyfta upp strukturen i akrylfärgen...


Här har jag använt en annan mask och sprayat över den med orange distrss ink-färg, troligtvis wild honey.


Nu lägger jag på en stor stencil (harlequin) över hela tavlan för att skapa ett djup...


Jag sprayade med pumice stone (Tim Holtz distress ink).


Jag smetar ut lite mer metallic-akrylfärg på väl valda ställen...



Och så stämplar jag med en sifferstämpel i vänster nederhörn.


Och på fler ställen...


Jag letar upp stämpeln: If life doesn't give you the game you want, then invent a new one (om inte livet ger dig det spel du vill ha - så kan du komma på ett nytt (spel)).


Här har jag sprayat med gul distress ink-färg... (mustard seed).


Och lite svart distress ink-färg... (black soot).



Jag valde att dela upp stämpelmotivet och sätta det i rader under varandra. Jag limmade fast det med min smältlimpistol. Jag har stämplat det med Jet black archival ink.


Så här ser tavlan ut i sin helhet...


Och så några avslutande närbilder...





Kom ihåg! Om inte livet ser ut som du vill att det skall göra, så kan du ta kommandot genom att bli kapten över din egen skuta och styra den i den riktning du själv så önskar :-).
Visst är livet fantastiskt!

3 kommentarer:

  1. Himla läckert!!! Tokgillar alla lager du skapat på så många olika sätt :)

    Tack för att du delar med dig!

    Kraaaaaaaaaaam!

    P.S. Du har väl inte missat min födelsedagscandy?

    SvaraRadera
  2. snygg tavla- det är hur kul som helst att kladda med färg- blev riktigt sugen nu :)

    Kram Katja

    SvaraRadera
  3. Supersnygg!!!
    ...och kul att se steg för steg hur du gjort.
    Imponerad!
    Ha det gott!!!

    SvaraRadera