fredag 3 augusti 2012

HANDLEDNINGAR TILL HUR MAN GÖR EN TOP HAT

Jag funderar på att göra en s k top hat till min 45-årsfest. (nedan några bilder som jag hittat på internet - för inspiration)


Här är en länk till The Steampunk Empire.





Temat är givetvis STEAMPUNK, och väskan är redan klar. En fräck hatt med kugghjul är ju bara ett måste...



Här hittar du en fin bild-handledning till hur du kan göra en själv. Det är art core cafe som bjuder på den!

På youtube finns också en hel del handledningar (tutorials)... Här har du en länk till de resultat jag fick, när jag skrev in "make top hat".

Här har du några fler sköna bilder...:











Här är en länk till Johnny Depps hatt i Alice i Underlandet-filmen... The Mad Hatter hat...


Och här har du en handledning till en veckad top hat... Riktigt fräck!

Och här är en jättesöt liten röd top hat. Och här är en pdf-mall från graphic 45.

Här är en handledning till hur du gör en hatt av silvertejp - d v s duct tape. Se dock till att ha en mall först!

1 kommentar:

  1. Gud så tuffa & fina hattar! tycker Kerstin så klart...........

    SvaraRadera