lördag 15 september 2012

EN LITEN AFFIRMATIONSJOURNAL - DEL 2

If you're old enough to know better - You are too old to do it!
Om du är gammal nog för att veta bättre - är du för gammal för att göra det!

På ett sätt hoppas jag att jag aldrig blir för gammal för att lära, lära om eller vilja utvecklas, men på ett annat sätt kan jag ibland känna mig lite trött på att hela tiden behöva anpassa mig till nya normer, rutiner och regler... Det är en kluven känsla jag bär på ibland. Men när det gäller att lära sig nya ROLIGA saker som jag själv väljer, ja då mår jag jättebra!
Idag skall jag t ex åka på en pysselträff för, dels för att ta hand om mig själv och dels för att lära mig något nytt :).

Jag har sprayat hela bakgrunden i en rosa ton (antingen timpans distressfärger, adirondacks colorwashfärger eller dyan reaverleys dylusionsfärger), fortsatt med en mer illrosa färg över en liten stencil som heter art is (kolla även in resten av stencilerna från Crafter's workshop).
Tänk också på att det är både smidigt och roligt att blanda till egna färger med Timpans distressfärger - i antingen en mini mister- eller en lite större mister-flaska... Du kan också blanda flera färger med varandra, och på så sätt skapa helt unika färger :-).

Ju mer vätska boken får stå ut med, desto mer sladdrig känns den. Då får man faktiskt ett jättebra tillfälle att använda washi tape, tissue tape eller vanlig mönster-papperstejp. Då blir det ju både dekorativt och stabilt :-).



Det finns också en fräck spindel som hänger ned i vänsterhörnet... Jag har stämplat den med Archival ink, helt enkelt för att det är en vattenfast färg, som tillåter att jag sprayar med fler färger över den, utan att den börjar blöda.
Jag hittade också en käck stadnamns-stämpel som kan illustrera min lust att vilja resa och upptäcka världen.



Det sköna monstret från Technique Tuesday (slut för tillfället - men kolla in de andra stämplarna... genomskinliga stämplar i superbra kvalitet!!!) gör mig bara såååå glad. Den är ju galet skön!
Hönsnätmasken från Crafter's workshop gör sitt, tycker jag.

Längst ned på sidan finns en fin Time Flies-stämpel (tempus fugit på latin).
Beautiful-ordet hittade jag i ett av 7gypsies clear stamps-set.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar