fredag 16 november 2012

ENKLA JULKORT MED DISTRESSRUTA

Jag tycker att distressrutekort är både fina och eleganta på samma gång. Det är framförallt kul att kunna göra s k clean & simple enlagerskort.



Jag började med att stansa ut ett hål i en kortbas (med en stansmall från Spellbinders, vid namn Curved Rectangles), som var något större än den egentliga kortbasen. Genom att göra "ett hålkort" som jag kunde stoppa in det andra kortet i, kunde jag också, på ett relativt enkelt sätt jobba in olika bruna distressfärger i öppningen, utan att behöva tejpa, sätta gem eller annat för att hålla allt på plats. Granstämpeln (Mountain fir) kommer från Art Impressions (AI).



Jag lekte med stainflaskorna i olika färger för att få roliga splattar. Och sen stämplade jag dit en gran med peeled paint-dyna, och som du ser, fäster den riktigt bra - både på det vita och det brunfärgade. En skön jultext och snöstjärna, stämplade med svart Archival inkdyna fulländar det enkla kortet :-).



Man kan givetvis leka med andra motiv också... Här har jag färglagt löven och bären med Tim Holtz distress markers.


Prova gärna andra stansmallar från Spellbinders. Mina andra favoriter är:





 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Det här gilla jag!...men vad har du använt för stans till rutan...snyggt!
    Ha en bra helg
    // Inga

    SvaraRadera