lördag 17 november 2012

ORDNING BLAND MINA TJOCKA STANSMALLAR

Jag har ju haft en Big Shot-stansmaskin i bokhylleöppningen, vilket försvårat förvaringen av mina tjocka stansmallar. Jag gillar verkligen Biggan... tro inget annat :-)... Det är bara det att det varit lite bökigt att hålla den arbetsytan i ordning. Vevandet är lite trixigt... Plattorna skall ha plats någonstans... och sen pappersresterna...


Jag har haft en del stansmallar i en låda, och andra på en hylla... Resten lite varstans... Men nu, när jag har en härlig elektrisk stansmaskin (eBosser från Craftwell) på vänster sida av min arbetsbänk, kan jag ju verkligen få ordning på mina stansmallar... :-). Stansplattorna har jag i en röd tidskriftssamlare, bakom maskinen. Eftersom maskinen bara tar plattorna från ett håll, har jag valt att ha öppningen till vänster om mig... Plattorna kommer ut på baksidan och stannar kvar efter utstansningen. På så sätt kan jag jobba med annat under tiden den drar igenom plattorna...


Och igår kväll när jag lade mig, så kom jag på att jag skulle kunna nyttja den gula hyllan lite bättre... Först sänkte jag den helt och hållet, så att den kom mot hyllskivan, men så kom jag på att jag kunde behålla två av lådorna, för att få plats med en våning stansmallar till :-).
Så här ser det ut i bokhyllan nu... :-).


Och som det ser ut nu, får jag ju t o m plats med några inspirerande alster... :-).

2 kommentarer: