torsdag 3 januari 2013

JULKORT MED TOMAS-TOMTE

Jag satt och pysslade med Agneta på nyårsdagen. Jag letade febrilt efter mina Tomastomtar... Jag letade högt och lågt. På alla ställen, utom där de var... Nämligen på bordet jag satt vid :-). Snacka om att gå över ån efter vatten :-).

 
Jag mindes att jag gjort ett kort tidigare med just denna Tomastomte som kommer framfarande på en julgris i full karriär. Du hittar den här, i min första blogg. Jag hade den som ledstjärna för mitt nästa tomaskort, men det visade sig att jag inte alls gjorde ett kort som liknade den. Och det är väl det som är det fina med att inspireras av något... Det måste inte bli likadant...
 
Jag ville göra kortet så enkelt jag bara kunde, med spillbitar och låta bli att färglägga motivet. Så jag använde mig av distressfärger för att färga in papperet och kanterna.
 

Jag skar till en bit prickigt papper och gjorde den till en liten tag. Knappen med snöret i bryter av de raka linjerna på ett trevligt sätt, tycker jag :-). God jul-texten ingår i ett julkit från Deleesia.

 
 
Lite wellpapp piggar alltid upp - samtidigt som det ger fin struktur och brytning mot alla släta papper...
Jag gjorde kortet till ett s k stafflikort, och jobbade vidare med spillbitar från samma papper som på framsidan.
 

Den fina god jul-plakat-etikett-stämpeln tror jag kommer från Vilda Stamps. Jag hittar den dock inte i deras webshop :-(.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar