tisdag 5 mars 2013

EN STEAMPUNKINSPIRERAD VÄSKA

Jag tror att jag missat att blogga denna... även om jag lagt upp en film om den.... Ibland är det dock bättre att se saker och ting i stillbilder :-).

Jag ville göra en riktigt steampunkig väska... Jag satt o pillade på den i nästan tre dagar...
Kugghjul. Kugghjul. Och ännu mer kugghjul. Det var det enda jag fokuserade på. Och falsk metall-tekniken :).

Det här är den stora pappväskan i setet om två stycken väskor. Jag har stansat ut Tim Holtz kugghjul i olika storlekar och satt dem under aluminiumtejpen.


Timpans Swivel clasps funkarbra att knyta ihop med en extra ring... På så sätt får man ju möjlighet att hänga en massa krimskrams så att de hänger och dinglar och klonkar när man öppnar locket :-).


Här finns bl a s k muse tokens, klockor, lås, pärlor, kugghjul m m.


Även handtaget har fått sig en kedja och några metalldekorationer...


Här är väskan från ena sidan...


Och bakifrån... med en himla massa kugghjul...


Här är en fin uttrycks-bricka i metall.. Timpans, givetvis!


Kugghjulen har behandlats på olika sätt, antingen med akrylfärg, distressfärg, bakgrundsstämplar m m.


Och här är väskan från andra sidan...


Jag hade väsk-fötter på lager som jag tyckte kunde bli käcka som utstående dekorationer...


Och här ser du timpans foundations-fötter som jag målat om för att de skall passa in bättre på väskan... De är ju antiksilvriga i vanliga fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar