lördag 23 mars 2013

KOLLAGESTÄMPLINGSALBUM

Jag tänkte visa er hur mitt kollagestämplingsalbum ser ut med stillbilder. Längst ned har du också en videosnutt som visar hur den ser ut :-).

Länken till första inlägget om detta album har du här.


Den fina mixed media-dockstämpeln (swing dress) kommer från Prima marketing, och är väldigt rolig att jobba med. Jag trodde inte det om mig själv till en början, men jag måste erkänna mig besegrad...
Jag har fortsatt med KaiserCraft-stämplarna runt om papperet, tillsammans med andra roliga stämplar. Texten kommer från Tim Holtz nya textstämpelset (way with words cms165).


Här har jag använt mig av stämplar med resetema. De flesta kommer från Tim Holtz. Mannen med cylinderhatten kommer från Stampendous. Uttrycket take risks kommer från samma textkit som ovan (timpan).


Här har jag gått all in med diversestämplar (egentligen Gummiapans och Reprints bakgrundsstämplar) och blandat och gett i olika färger. Och visst blev det fräckt med alla kugghjul, honeycomb-mönster, stjärnor m m :-)! Och den gröna splatten blev ju pricken över i:et!
Här ser du ytterligare en fin tjej från Prima (peasant dress). Hon har en ordlexikonklänning på sig.
Uttrycket kommer från samma textkit som ovan.





De följande två uppläggen har jag pratat om tidigare, men det som är nytt är just själva flickan (Hero Arts och uttrycket (samma set från Timpan). Life doesn't have to be perfect to be wonderful.



Här är min tredje Primaflicka (strapless dress), och jag måste bara få säga att jag är glad över att fått använda dem :-). Jag har gjort ett dubbelupplägg med paristema. Stämplarna kommer från olika företag.


Här ser du att jag kombinerat dylusions klänning-stämpel med huvudet av en av Prima-flickorna.
Det gick ju det med :-).


Här är något jag inte dekorerat ännu. Det kan hända att jag sätter dit herr-stämpeln från Dylusions, när jag hittat ett lämpligt ansikte att kombinera det med :-).


Här är ännu en klänning från Dylusions (couture collection mini set). Och eftersom den är bakvänd, är det inte lika lätt att sätta dit ett ansikte, då jag inte har så många stämplar som visar figurerna bakifrån. Många av stämplarna kommer från Tim Holtz.


Här är ett ganska djärvt upplägg, med massor av klockor och diversemönster-stämplar, bl a från tidningen Craft Stamper (som ju är den bästa inspirationstidningen i min värld). Stämplarna kommer från både Prima och KaiserCraft. 
De där småstämplarna som du ser nedan kommer från en fantastisk inspirationstidning, vid namn Craft Stamper. De skickar alltid med en gratisstämpel, och ibland är de riktigt användbara :-). 


Här har jag kommit halvvägs med sidan :-).




Här provade jag på att göra ett flickigt upplägg, som till slut fick ett vänskapstema :-). Flickorna kommer från Hero Arts (sytema-kit (sew special...). Knappetikettstämplarna kommer från Timpan och kanske något annat märke.
Själva sytemastämplarna kommer från bl a Crafty secrets (material girl och sew special), något gratis-set från en inspirationstidning och Tim Holtz. Noterna och stjärnorna kommer från 7gypsies.

Här ser du bakgrunden jag stämplat med olika sytemastämplar. Jag har stämplat alla motiv med Pale Ochre Archival ink. 


Och här har jag stämplat fler motiv med både svart och brun archival ink-färg.


Och med ännu fler stämplar i bakgrunden, kan det se ut så här :-). 


Här har jag gått all in med Tim Holtz senaste stämplar. Paris och London är huvudtemana (time travelers cms157, london sights cms158, paris memoir cms159, paris to london cms160). Jag måste medge att det varit riktigt kul att använda sig av både fransk lilja-, eiffeltorn-, paristext- och andra stämplar.


Och så blev det ett londontema-upplägg till sist :-). Big Ben-stämpeln, tillsammans med herren och kugghjulen rockar min värld :-).


Här ser du allt i videoformat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar