söndag 10 mars 2013

Melting pot och utee-info

Ranger är företaget som tillverkar både smältdegelugnen och det tjocka embossingpulvret.

Här är några filmer som kan inspirera dig:


Här får du tips på lite mer avancerade sätt att färga utee, med t ex perfect pearls-pulver. Du får också tips på hur man använder metallfärgade s k memory frames och s k embossingplattor för att prägla utee (melt art texture tread). Om du vill lägga till glitterpulver i utee, måste du kolla upp vilka märken som har värmetåliga dito.
Efter den här videon känner jag att jag måste börja investera i olika kakformar, för att göra fräcka dekorationer :-).
Utee-pulvret kan färgas in med alkohol-bläck - innan du häller det i "ugnen".
Tänk också på att du kan färga in krympplastfigurer i utee. Det tycker jag verkar himla kul :-).


Här är en video jag bloggat om förut... Men jag tycker att den visar upp många av mixed media- och melting pot-produkterna på ett bra sätt :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar