fredag 29 mars 2013

PRIMA MIXED MEDIA DOLL STAMP

Det trodde jag väl aldrig att jag skulle bli så fäst vid att göra alster med Primas mixed media-dockstämplar :-). Men givetvis är det kul att upptäcka nya sidor av sig själv :-).

Här har du några processbilder:
Här är alla pappersbitar fastlimmade. Jag har t o m börjat med rosen.  Jag har stansat ut en vanlig cirkel (3 tum /7,5 cm ) och mattat den med en scallopcirkel. Du kan säkert hitta några fina former bland Spellbinders-kiten. Jag har dock skurit bort en bit och gjort hörn av den, bara för att testa något nytt :-).
De färggranna papperen kommer från ett set med massor av mönsterpapper från October afternoon - cakewalk paper pad. Papperet med flera linjaler kommer från Primas Engraverkollektion.



För att få figuren att sitta bra - på bra höjd samt med bra grepp om wellpappen, har jag skapat höjd undertill genom att dra på med limpistolslimmet på baksidan och låtit torka mellan varven, innan jag slutligen limmat fast den på underlaget. Jag tog bort limmet vid smalbenet, då det vita pärlbandet redan byggde på höjden. 
Jag började med att stämpla flickan på ett svagt mönstrat papper och sedan fortsätta stämpla med en textstämpel från Prima (tea thyme), med svagt grå staz-on-färg.



Jag valde att stämpla flera av Primas fina ord som affirmationer till detta upplägg. Amazing, beautiful och gorgeous kan föregås av ordet pretty (t ex retty amazing, pretty gorgeous, pretty beautiful), som ju sitter på flickans klänning. Stämpelseten heter Zephyr 1 och Zephyr 2.



Så här ser hela alstret ut.
Ja, just det. Jag har använt ett bubbligt core'dinationspapper som jag sedan sandpapprat för att få fram extra detaljer.
Flickan är färglagd med copicpennor.


Här kommer en video som visar primas alla fyra dockstämplar i olika sorters alster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar