måndag 29 april 2013

VÄRLDENS BÄSTA MAN

Det finns mycket på Facebook som jag gillar, men ändå inte minns efter fem minuter. Det här videoklippet minns jag dock, och vill minnas. Du kan läsa lite mer om Narayanan Krishnan här, här, här och här.
Narayanan Krishnan började sin verksamhet år 2002 och idag, elva år senare, finns det fler som hjälper hjälten att hjälpa andra.


Det gör mig givetvis glad att se att det finns människor som vill och vågar gå emot strömmen. Det gör mig också glad att det finns någon som bryr sig om dessa "märkta" människor, som ingen vill veta av eller röra vid.
Jag blir dock ledsen över min egen mentalitet och oförmåga att göra något osjälviskt.

Jag lägger in videoklippet här, för att jag vill påminna mig om att vara en bättre människa. Och att jag vill smasha om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar