tisdag 16 april 2013

JAG SER HÖNSNÄTS- OCH BIVAXKAKEMÖNSTER ÖVERALLT :-)

Jag var på RUSTA igår för att köpa lite finsk choklad (Tupla och Fazer).






Du kanske inte visste att Fazer - som gör supergoda rågbröd, diverse godisar och choklad är ett finskt företag :-).

...


På vägen såg jag förvaringslådor som fångade mitt intresse. Det var rättare sagt undersidan av lådorna som triggade igång fantasin... Hönsnäts- eller bivaxkake-mönstret under en lite klapp-box fick mig att tänka att det kanske kunde användas som mönster när jag skapar med papper :-).

Sagt och gjort... Det måste ju testas...


 Här ser du den uppstämplade versionen...
Funkar gör det ju... och det är huvudsaken...!!!



Sen fastnade ögonen för denna underbara "scrap"väska också...
Den påminner om min stora blå rullbag - men den här lockar och pockar... Helt enkelt för att jag är vis efter stockholmsresan och bökigheten med att öppna upp en vanlig resväska... Jag önskar att de kunde göra resväskorna på så sätt det gick att fälla ned en del av locket, så att man slapp lägga ned väskan och öppna upp HELA locket när man skall komma åt något litet...

Väskan är ca 70*40*22 cm stor. Och det jag gillar med den här är, att den står stadigt på golvet, och att jag kan öppna upp en del av väskan, istället för att välta ned den och på så sätt ta extremt mycket plats för att komma åt en liten grej... :-).
599 kr (Rusta, Partille). 


Fördelen med en sån här väska, i mitt fall, är att den får plats i min lilla bil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar