tisdag 2 april 2013

STENFÄRG

Jag har provat att jobba lite med något som kallas för stenfärg. Det är en form av akrylfärg med malda stenkorn i sig. Det är kul att använda produkten, då du verkligen får en yta med struktur, om du låter den självtorka, vill säga.

Här har jag använt molnstencilen från Crafter's workshop. Jag söker fortfarande efter möjligheten att göra fräcka moln, och eftersom vit sprayfärg har en tendens att aldrig riktigt torka, tänkte jag att det kunde vara ett bättre alternativ med någon slags färg. (därför bör ju timpans akrylfärgdabbers vara perfekta för detta :-). jag får testa detta när jag fått lägga vantarna på vit akrylfärg...)


Om du embossingföntorkar den, blir den len. Det finns också möjlighet att puffa upp färgen med samma fön, om man är tålmodig nog. Men om du låter den självtorka, behåller den sin strävhet.


Den tar till sig färg som man har sprayat på, vilket innebär att man kan få ganska roliga effekter på ytan, utan att behöva visa att man använt just stenfärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar