torsdag 30 maj 2013

FOTON FRÅN VECKANS PROMENADER

 Se sicka fina blommor jag hittar i min närhet...
Jag har ingen aning om vad det här är för en blomma, men fin blir den ju :). En underbar färg, tycker jag. 


 

Och här är den utslagen. 




Rhododendron känner jag i alla fall till :-).Och den finns i en mängd olika färger...







Men vad är det här för mystiskt då? Den ser ju nästan ut som en vatten-varelse...



 Kastanjeträdets fina blommor...


Blommor i ett träd...


Jag tog en promenad på Kvastekullas griftegård igår.





Den här växten tyckte jag var riktigt fräck.


Grönt och lummigt precis överallt :-).




Slingriga vägar bryter av mot det gröna...






Det är något med tallar som förför mig :-).


Ett vattenfall...









Närbild på vattenstrålarna...


Och Herr Gräsand...


Dyker efter mat...



Det är gott om vatten och sköna vyer på mammas kyrkogård...




Och ännu fler blommor :-).



Det var svårt för kameran att fokusera på detta bland blommorna... Men till slut gick det :-).



Vattenfall...



Starkt doftande blommor... Ingen doft jag gillade... :-(.



Något nytt på gång...


Härligt vinröda löv...


Och mer rhododendronblomor :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar