måndag 6 maj 2013

TÄNK OM - MIXED MEDIA-ALBUM

Jahopp. Nu är det dags igen. Dags att tänka om och ta en titt på mitt liv och se vad jag kan göra för att få det bättre :-).



Jag skall vara med på Blodomloppet i början den 3 juni, och det slog mig i lördags att det är nog värt att börja träna så smått inför det, så att jag inte har andan i halsen från första steget.

Sagt och gjort.Och sen dess är hjärnan fylld av tankar på hur jag skall kunna väva in promenader och gymnastiska övningar i mitt liv.




Det har ju visat sig att jag är den typen av människa som tänker och tänker, utan att alltid komma till skott. Men när jag väl kommit till skott, så blir jag så himla ivrig och vill ta igen förlorad tid (läs ett halvår) på en och samma dag. Men det går ju inte. Det vet ju till och med jag :-). Därför har jag tvingat mig själv att inte gå ut för hårt med promenaderna, även om de kan tyckas vara lätta i stunden.
Jag vill nämligen inte få ont i smalbenen igen, vilket jag brukar få.

Så jag har förberett ett mixed media-album för detta ändamål, i sann Art for myself-anda. Maj månads utmaning går ut på att förändra något i sitt liv.
Jag har ju en massa spillark med restfärger m m jag tänkt göra något vettigt utav. Så genom denna aktivitet, kan jag kanske slå två flugor i en smäll.

Här är en video som visar hur jag band ihop den med en s k dold bindning (hidden binding) med min stans- och bindningsmaskin CINCH.







Det första jag kommer att tänka på när det gäller förändringen, är givetvis min hälsa och kondition. Viktminsningen får bli en bonus, som jag inte ens tänker tänka på nu!
Jag märkte nämligen från förra årets promenader, att konditionen förbättrades och att jag inte var lika sugen på sötsaker. Det gäller att hitta ett läge i hjärnan där jag övertygar mig själv om att samma sak kommer att gälla fr o m nu. Jag skall, förutom att börja röra på mig regelbundet, också dra ned på socker-föda. Detta innebär givetvis att jag måste planera mitt matintag bättre, men jag tror att jag är i ett bättre läge nu, än vad jag varit det senaste halvåret.

....

Sen tror jag att jag skall skåda mig själv under lupp, för att ta itu med en massa andra saker också, som t ex hur jag kan förbättra mina dåliga sidor och... ett stort OCH lära mig att uppskatta mina bra sidor! Det är en uppgift, nog så viktig!

...


Bokstäverna ovan kommer från Tim Holtz/Sizzix underbara stora bokstavsstansmall BLOCK TALK. Jag har tejpat på en gammal boksida på ett tjockare kartongark och sedan stansat ut dem. Jag har duttat på med broken china distress stain (men den blev lite mintgrön) och sedan dragit på med black soot distressdyna runt bokstäverna, för att få dem att poppa upp lite mer från bakgrunden. 
Det svarta nätet är utstansat med en stor stansmall från Cheery Lynn, vid namn Honeycomb. 

1 kommentar:

  1. Härligt att se ditt alster och härligt att få ta del av dina tankar om förbättring! :) Det ska bli kul att se vad du skapar i din bok!

    SvaraRadera