torsdag 2 maj 2013

TIM HOLTZ RULER BINDING - TUMSTOCK- OCH VINGMUTTER-FÄSTE TILL MINIALBUM

Jag kom på att Timpan gjort ett album med en måttstock, vingmuttrar och några andra metallsaker för några år sedan. Och sen googlade jag för att se om jag kunde hitta albumet...

Jag hittade bilden hos Girl gone stamping.



Och sen hittade jag en ny timpan-produkt, som jag tänkte kunde vara kul att tipsa om.





Han har således använt sig av en tumstock, som verkar vara lite bredare än de vi har här i Sverige (2,5 cm kontra 1,7 cm bred). Den är tillklippt och genomborrad, så det är bara till att göra hål i papperena och mata in skruvar, vingmuttrar och metallbrickor.

Jag tyckte dock att det kunde vara kul och se om jag kunde fixa till det själv, genom att köpa ovanstående saker på Clas Ohlson :-).
Det är klart. Om man bara skall göra ett sånt album, så är det klart billigare och enklare att bara köpa Timpans produkt (69 kr hos Panduro (49 kr hos en scrapbutik), men om man blir riktigt förtjust i idén, och vill göra fler album, ja då blir det ju billigare att köpa sakerna separat på t ex Clas Ohlson.

tumstock
vingmuttrar
metallbrickor 
vagnsbultar

Jag köpte ovanstående produkter och även en tång jag kunde klippa av tumstocken med :-).
Det visade sig att tångens käftat var för små, så linjalen sprack... Men det verkar kunna gå ändå :-). 
Och sen tog jag min crop-a-dile-tång för att göra hålen, och det gick lättare än lätt!
Linjalens fästen fick inte att bända loss med handkraft, så det var träet som gav med sig istället. Men det går nog bra det med :-). 


Nu gäller det bara att hitta de sidor jag vill ha i min bok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar