tisdag 11 juni 2013

ART FOR MYSELF - RÅD/GÅVA - ADVISE/GIFT

Lita på processen. Det var något Ninni Winkler, en dramapedagog på Majornas vuxenskola lärde mig, när jag läste till stödassistent, någon gång 2009-2010.
Ninni, var en fantastisk varelse, med sitt eldröda hår :).
Och när jag börjar bli otålig över något, minns jag Ninnis visdom... Lita på processen. Detta leder i sin tur tanken vidare till att påminna mig själv om att "allt har sin tid och plats". Det har också fått mig att vilja välja en enklare väg. Ibland.
Som t ex i denna layout :-).

Have faith in the process of things... That is something  Ninni Winkler, a teacher, told me a couple of years ago.  I just adored Ninni - that was a marvellous human being. 
So when I tend to get anxious about something, I remind myself of Ninnis words... Have faith in the process, which leads me to think about "There's a time and place for everything". These words of wisdom have helped me to choose a simpler path. At times. 
As for example with this layout :-). 

Jag tog vara på ett papper som jag söl-torkat av restfärger på... Det fräcka med att torka av färg på det här sättet, är ju att du får en spegelvänd effekt av din stencil... I det här fallet fick jag ett rött murbruk över en gul-grön-sprayad bakgrund :-).

I used a piece of paper I had dried off some excess spray colour on. The fab thing about drying off excess paint in this way, is that you get a mirror effect off of your stencil. In this case, I got myself a red  plaster that ended up on a yellow-green sprayed background :-). 

Eftersom sidan i sig var så pass stark, nöjde jag mig med att skriva uttrycket "Lita på processen" och fixa till en fin prima doll-klippdocka med mina favoritpapper. 

And since the page in itself was so strong, I settled for writing the expression "have faith in the process" - and combine it with a mixed media doll stamp from Prima Marketing. 



Ordet LITA har jag stämplat med Tim Holtz bokstavsstämplar.
De andra bokstäverna har jag jobbat fram med ett svenskt kloss-bokstavsstämpelset, troligtvis från butiken Nille. 

The word LITA - have faith - is stamped with Tim Holtz' alphabet stamps. The other stamps are stamped with wood mounted letter stamps. 

Jag satte ett litet nedkrympt kugghjul som bokstaven o...
Och jag övar mig i att inte sätta dit ett bindestreck på ett delat ord...

I out a small - shrunken - cog wheel as the letter o - in the word process. And I'm trying to avoid putting a hyphen - in a split word. 


Kolla in det fräcka papperet jag har till flickans hud! Är det inte fräckt?!

Check out the fabulous paper I used as the skin for the girl. Don't you just love it :-)?


Och en prickig klänning... Det kan väl inte gå fel... ?!!!
Turkos och petrolblå är mina nya favoritfärger :-).

And a dotty dress... It just cannot go wrong!
Turquoise and petrol blue are my new favourite colours :-). 



1 kommentar: