tisdag 18 juni 2013

FALSK METALL-TAGS PÅ BESTÄLLNING :-)

Ibland är det riktigt kul att pyssla. Den här gången fick jag en förfrågan om jag inte kunde göra några enkla falsk metall-tags (faux metal) till en tjej.
Sagt och gjort..

Jag gjorde tre olika:
Jag blandade både tapetserings-spackel-tejp och punchinella i bakgrunden och fortsatte sen med olika sorters gem och utstansade figurer. En knapp följde också med.
Jag använde mig av spillbokstäver jag hade i en påse. Ett W fick bli ett M, och ett V fick bli ett slarvigt A :-). Jag har stansat ut bokstäverna med Tim Holtz underbara tjocka långa stansmall vid namn Block Talk.
Kugghjulet är också "Timpans". En av tre storlekar i en och samma stansmall (gadget gears).


Sen satte jag på aluminiumtejpen.


Så här ser det ut när jag gnuggat med bara fingret...




Och här har jag gnuggat med styluspennor.


Tag nummer två - bara gem... Jag älskar gem!



Nummer tre - med torrembossad bakgrund. Här finner du en massa sköna torrembossingfoldrar.


Här är alla tre - utan färg. 


Och här har de alla fått olika mycket svart akrylfärg på sig, som jag dragit eller duttat på med en bit kökssvamp.
Man kan givetvis också börja med en helt annan färg i bakgrunden... Guld, vit, grön, blå... Bara bristen på fantasi sätter gränsen :-).

Sen har jag gnuggat på inka gold skimmerpasta. Här ser du hur det ser ut med olika färgsammanställningar.


Grönt, blått och guld...


Bara guld...


Några breda stråk rosa... Det tyckte jag mycket om :-)!


Och sen är det ju bara till att fortsätta dekorera med blommor, utstansade figurer (swirlar, kugghjul o s v) och kanske också något stämpelmotiv :-).
Jag tänker mig att det skulle kunna vara riktigt fint med Vildas klippdocks-stämplar på en sån här bakgrund :-).

2 kommentarer:

  1. OJ vilken kanon fin inspiration......jag måste ju bara få tag på denna aluminium tejpen.
    Sinikka:-)

    SvaraRadera
  2. I love your faux metal technique. Thanks for teach it.

    SvaraRadera