onsdag 5 juni 2013

FALSK METALLTAG MED VILDAS PROVDOCKESTÄMPEL

Hejsan!
Idag blir det ett falsk metall-alster som jag bjuder på :-).
Jag har satt aluminiumtejp på ett vanligt papper och sedan manglat fram det genom en texturfolder (torrembossing). Därefter har jag målat det lite slarvigt med svart akrylfärg
Jag har använt Tim Holtz olika texturfoldrar: Diamond plate/riveted metal och en annan med resetema.


Jag har också jobbat in olika färger av inka golds skimmerpastor, bl a blå och gammelsilver.


Jag stansade ut en bit med Tim Holtz steampunk-stansmall (med kugghjul). Därefter har jag sprayat det med silverspray. Jag har också använt mig av två andra utstansade kugghjul från Gadget Gears (Timpan). Den ena är torrembossad med samma embossingfolder som bakgrundspapperet. Den andra är stämplad med någon bakgrundsstämpel.


Här ser du hela alstret, med klippdockestämpelmotiv och allt. Jag har färglagt henne med copicpennor. Jag fick några söta små stjärnknappar som Sylvia gjort av cernitlera.
Klippdockan är en ny stämpel som Vilda Stamps släppt i början av juni.


För att ge flickan något att stå på, gjorde jag en tilltrasslad "yta" av något slags flerfärgat garn och snöre.


Jag satte dit en bit nedkrympt plast, med ordet artist, som jag färglagt med både silver- och guldfärgad samt vit penna. Du ser också ett litet svart krympplastkugghjul...



Det som är riktigt käckt med Vildas provdocke-kit är ju att de faktiskt får två olika "outfits" att välja bland. Antingen en till lite finare - festligare tillfällen, som t ex bröllop m m, och ett set för lite mer vardagliga dito...


 Kolla in cernitlera-stjärnorna... Det är ju något jag måste börja göra :-).


 Sen kom jag på att det nog kunde vara käckt att ha ett uttryck, och i det här fallet fick det bli It's the little things that matter most. Jag har sprayat papperet med både blå spray och silverspray och sedan smutsat ned det med en svart stämpeldyna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar