onsdag 5 juni 2013

SCHOOL OF FISH - MIXED MEDIA-UPPLÄGG

Det var ett tag sen jag sprayade och använde masker i dylusions-boken, men tack vare att Mikaela (pysselterapi och livsglädje) informerade mig om en steampunk-utmaning hos sandee and amelie, satte jag igång :-).

It's been a while since I sprayed and used stencils in my mixed media book from Dylusions, but thanks to Mikaela in the link above - who let me know there was a blog with steampunk challenges - at Sandee and Amelies (link above), I got started.

Här kommer en lång radda bilder, som visar hur jag jobbat med olika färger, stämplar och lager på lager-tekniker.

Here's a series of photos, showing you how I've worked with different colours, stamps and layer upon layer techniques.

Jag började med att spraya med svart spray över en chevronliknande stencil. Sedan sprayade jag med gult (mustard seed).

I started spraying with black spray over a Chevron looking stencil. After that i sprayed on with some yellow (mustard seed).


Sen gick jag loss med några blå toner av olika företags sprayfärger...

After that I tried several spray brands - and different blue hues.



Och sen ville jag skapa illusionen av växter i vattnet, genom att jobba in brun stämpelfärg över en växt-stencil.

I wanted to create the illusion av plants in the water, why I used a plant stencil and some Brown ink.


Jag stämplade med grön akrylfärg och en lövstämpel. Det syns inte så tydligt.

I used a leaf stamp from Dylusions and green acrylic paint. It isn't very visible.


Och samma stämpel med vit stämpelfärg eller akrylfärg.

And then I used the same stamp again, with either White ink or acrylic paint.


Dylusions-löv på högersidan... Jag stämplade med grön färg.

Here's Another leaf stamp from Dylusions. I stamped it with green ink.



Och sen provade jag att stämpla med vit akrylfärg och sifferstämpel från Dylusions. Det blev ju riktigt fräckt över det svarta :-).

After that I tried stamping with Dylusions number stamp in White acrylic paint. I Think it's really nice against the black background :-).


Här syns det svagare på det gröna...

It isn't as visible on the green background.


Sen letade jag upp fler växtstämplar...

Then I looked for some more plant/leaf stamps.


Textlövstämpel från dylusions - stämplad med Versafine... Detta är en av favoritstämplarna från Dylusions.

A text leaf stamp from Dylusions, stamped with VersaFine. This is one of my favourite Dylusion stamps.


Sen kom jag på att jag ville ha lite fiskmotiv som simmade tvärs över sidan... Kortmakarens pussmun-fisk fick tjäna som modell. Jag stämplade på spillbitar av sprayade papper.

Then I thought I'd like to have some fishes swimming across the page, and I came to Think about the kissy mouthed fish from Kortmakaren. I stamped it on some left over sprayed pieces of paper.


Jag stämplade några motiv i boken också...

I also stamped them in the book itself.




Och för att låta upplägget passa in på steampunk-temat, stämplade jag en kugghjulsstämpel med akrylfärg...

And to make the steampunk theme a bit more obvious, I stamped a cog Wheel stamp with blue acrylic paint.


Det blev annorlunda resultat vid de andra stämplingarna... Fräckare, tycker jag :-).

I got a different result every time I stamped it... I sort of like the effect down here...


Här blev det en skir effekt...

Here it's barely visible...



Några utstansade kugghjul (från både Tim Holtz och Spellbinders) får förstärka steampunktemat...

I also put on some die cut cog Wheels - from both Tim Holtz and Spellbinders.


Här är några av fiskarna på plats...

Here, some of the fishes are glued down on to the page...


Jag har även limmat fast några bokstäver från Block Talk-alfabetet (Timpans).

I've also glued down some letters from the big die from Tim Holtz, called Block Talk.


Kugghjulen har olika textur - antingen på ytan - wellpapp - eller påstämplad eller torrembossad...

The cog Wheels have different kinds of textures, either on the Surface - corrugated paper/cardboard, or they are stamped on - or they are dry embossed.




Och sen ville jag ha på ännu fler fiskar, så jag stämplade upp fler... Även den lilla mini-pussmunfisken fick komma med :-).

And then I wanted more fishes... So I started stamping. I also wanted to include the mini fish.



Här är de alla samlade... Och jag fick också lära mig vad fiskstim heter på engelska...
School of fish...
Det hade jag aldrig hört! (Shoal kan också funka :-)...)
Här hittar du fler definitioner på ordet school.

Here they all are, together. And I also learned the proper way to call a lot of fish... A school of fish - or shoal. I had never Heard that Before :-).
In the above link, you can find more defintions on the Word school.

Layouten saknar rubrik, men jag får grunna lite mer på vad jag vill säga med detta...

The layout hasn't got a headline yet, but I'll have to Think a bit longer on what I want to say with this.





8 kommentarer:

  1. Wow! This is so beautiful! I am too tired this evening to look at your whole post but my first impression just was "wow - such a creative and artsy make!"
    I will have to come back tomorrow to read and watch everything more closely and I am so looking forward to enjoying this :)

    Seems one of your attempts to link in worked as I came here by clicking on the linky with your entry :). Maybe inlinkz had some hickups... now they seem to be fixed again.I am so glad you found our challenge blog and entered your brilliant project with our challenge at SanDee&amelie's Steampunk challenge!

    See you tomorrow then ;)

    Hugs,
    die amelie x

    SvaraRadera
  2. Oh I adore your work of art, such a lot of wonderful littel details to be found - amazing! Well done.
    I always love to see the project in process thank you indeed for sharing and showing at our SanDee&amelie´s STEAMPUNK CHALLENGE!!!
    XOXO SanDee1899

    SvaraRadera
  3. so many details , its really really beautiful !!! thanks for so many pics to show the way.
    greets
    Alexa

    SvaraRadera
  4. gu va kul att du hängde med!!! visste väl att det va nå i din (vår) smak :)

    ursnyggt och jag älskar att få följa din kreativa process!!!!!

    SvaraRadera
  5. Brilliant journal pages! I really appreciate your step by step pictures. (:o)

    SvaraRadera
  6. I love it, love all the little fishes swimming around in a school. I loved reading how it all came about and all the progress pics. You've got some beautiful layering going on.
    xx

    SvaraRadera
  7. This is awesome! Love all the color and layers. Thanks so much for sharing the process.

    SvaraRadera