måndag 22 juli 2013

M A NUMMINEN OCH SKÖNA KUGGHJUL PÅ LISEBERG, SOMMAREN 2013

Jag var och lyssnade på M A Numminen - ett riktigt finskt original till artist - med falsettsång som främsta kännetecken :-).

Jag fotade mest med min Panasonic tz40... och filmade... men på något sätt tog filmandet ut sin rätt och tömde minnet på minneskortet.... Då fick jag ta till mobilen, som inte alls räckte lika långt...
Och sen när jag skulle kolla på filminspelningarna, fanns de inte där... Helskumt!
Nåja!
Jag lekte lite med fotona i gratisprogrammet Photoscape - som både ger dig möjligheten att lägga på filter samt organisera fotona i kollage :-).

Taube-scenen belystes med både vita, blå och röda lampor...


Här är Numminen i sin nyköpta sommarhatt...


Solen var stark, så det var inte alltid solglasögonen skyddade tillräckligt...


Ett fränt ställ till instrumentet....


Dragspelaren och pianisten Pedro Hietanen... Jag kommer att tänka på ett djur när jag ser det här fotot...


Grumpy cat... Visst är katten söt :-).


Kompisen Maarit vågade sig fram och tog en kram från vår idol...



Jag snodde till mig en bild till, när han pausade från autografskrivandet...


Visst är det något visst med "gamla" bilder :-).


Kolla in den här mackapären - som stod stilla när vi var där... Steampunkkänsla över den? Jajamensan!



Och när jag fick syn på dessa sköna kugghjul, var jag ju i sjunde himlen! Jag önskar att jag kunde ha en vägg hemma med sådant :-).


En annan touch på fotofiltret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar