måndag 5 augusti 2013

A COLLAGE STAMPED BACKGROUND THINGY

Här är ett alster jag har gjort en s k kollagestämplingsbakgrund med massor av Vilda-stämplar och Archival ink-bläck-färger. Jag har också använt mig av den relativt nya klippdockestämpeln, som Vilda släppte i början av sommaren. Jag har stämplat upp motiven på mönsterpapper och sedan klippt ut allt och limmat fast på själva dockan :-).


Här ser du de underbara mixed media-stämplarna på nära håll... Visst blev det fräckt med lite varmare toner...



För att mer knyta an till temat resa - och vara på väg någonstans - som vi ju alla är - mer eller mindre - valde jag att stämpla upp några resväskor också - i mönstrat papper.
Uttrycket "Det viktigaste är inte varifrån man kommer - utan vart man är på väg." indikerar också på detta faktum.



De stämplar/set jag använt är:
inch-kitet/avestakitet v720
steampunk-bård v654
scrap & mixed media-kit 2 - v742
manligt kit v698
brevbakgrund v620
steampunki-kit v695
elvis med garderob - klippdocka v683
det viktigaste... textkit 2013 - v734

Om du vill se mer av hur jag kollage-stämplar, kan du kolla på en video här:

1 kommentar:

  1. Great Sari, this is beautiful, i go and look for the youtube video.
    Hugs Astrid

    SvaraRadera