måndag 5 augusti 2013

ETT HALLOWEENKORT ÅT PYSSELDAGS

Jahopp. Nu börjas det igen, tänker du kanske. Halloween??? Nu??? I augusti???
Japp :-), säger jag då :-).

Jag har nämligen fått äran att gäst-inspirera hos Pysseldags i augusti månad (vilket jag är jätteglad över) - och eftersom jag fick önska digitalstämplarnas tema, valde jag givetvis halloween :-), som jag ju gillat sedan snart 6 år tillbaka .-).

Jag har - idag - lärt mig att montera ihop flera motiv till ett - i Word. Man kan tro att Word är begränsat - då det inte är ett riktigt fotoredigeringsprogram, men jag måste få säga att den räcker ganska långt - när man är nybörjare som jag :-).

Jag började med att leta fram de stämplar jag ville jobba med, d v s en häxstämpel, fladdermöss, en liten glad pumpa och den underbara texten "You say WITCH like it's a bad thing".
I skrivande stund ser det ut som att Ciza inte hunnit få upp bilderna i webbshopen...

Här ser du motivet - med lite sprayfärger över sig...


Man köper stämplarna styckvis, men med lite fantasi och tålamod, kan man lägga dem på varandra och över varandra :-).

Ciza har en fin handledning i Pysseldags blogg, som hjälper dig att komma igång :-).

Det jag gillar med digitala stämplar är möjligheten att ändra storlek på motivet, så att det passar till just det projekt jag har för avsikt att göra. Du kan alltså förstora och förminska efter hjärtats lust :-). Och nu, när jag lärt mig att foga ihop flera motiv, öppnar sig en helt ny värld för mig, måste jag medge :-).

Här kommer kortet i sin helhet. Det blev ett stafflikort denna gång :-).


Jag har stansat ut ett orange spindelnät med handstansar från Martha Stewart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar