måndag 12 augusti 2013

HALLOWEENKORT NR 2 ÅT PYSSELDAGS

En ny måndag i augusti månad betyder ett nytt halloweenkort åt Pysseldags :-).
Jag hade glömt av hur kul det kan vara att leka med digitala stämplar, ända tills jag i förra veckan fick några sådana att jobba med :-). Sen dess har jag lekt med olika fonter och citat - för att kunna göra egna "stämplar". Vi får väl se om jag får hjälp med att göra dem till stämplar i framtiden :-).

Här har jag använt mig av en text-bakgrund (i en grav) - vid namn.....
Jag har tonat ned det svarta i den, så att jag skulle kunna ha den som en bakgrund till pump- och träd-stämpeln (halloween-natur). De små fladdermössen är separerade från ovanstående stämpel, så att jag skulle kunna få dem där jag ville :-).


Jag beslutade mig för att hålla kortet enkelt och rent, med bara några splattar (Tim Holtz stainflaskor (orange och gul)). Det kan vara bra att känna till att 4cc-papperet som jag skrivit ut på - (200 g) - tog lång tid att torka upp stain-färgen, som vanligtvis torkar på ett kick!!! Jag undrar vad det kan bero på...???

Jag har rundat kanterna på själva kortbasen och använt en inverterad hörn-rundare på mönsterpapperen.
Den svarta bågramen är en restprodukt från en utstansad frimärkes-figur (Tim Holtz Postage stamp frame).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar