måndag 9 september 2013

TVÅ STYCKEN GRATTISKORT MED STAFFLIFUNKTION

Jag har torrembossat två oblekta papper med Tim Holtz Book covers-textur-kuvert. Därefter har jag jobbat in olika bruna nyanser med Timpans distressfärger; Pumice stone, Vintage photo och Gathered Twings.

Därefter splattade jag spill-märken med Worn Lipstick - distress stain-färg.
Du ser att det är skillnad i färgåtergivnignen på splattarna, och det beror på att papperena är olika. Det ena papperet verkar suga åt sig mer av färgen...


Här har jag använt mig av två stycken stämplar från Vilda Stamps: Man blir aldrig gammal, bara äldre (v479) och ett regelrätt snirkel-Grattis (v597).


För att göra korten lite mer födelsedagsaktiga, stansade jag ut siffrorna 41 och 45 med hjälp av Timpans stora härliga bokstavs- och sifferstansmall Block Talk. Den är dyr, men jag lovar dig... Den är värd varenda krona... Den är ju som TRE vanliga tjocka stansmallar... :-).
Jag har målat siffrorna med Black soot Stain-färg och duttat på lite rosa inka gold-skimmerpasta.


För att ge en bättre ram runt "boksidorna", har jag dragit runt black soot längs kanterna. Jag drog lite slarvigt - för att få lite stökigare känsla över det hela.
VARNING utfärdas dock för just black soot... Man blir smutsig om händerna... så se upp med vad du tar i därefter... Förutsatt att du inte vill ha en grunge-look på de andra sakerna... För då är det perfekt :-).


Här har jag monterat en gammal boksida på svart kartong och sedan skurit och rivit till en turkosblå wellpappbit. Den är också nedsmutsad med svart bläck, för att få den att flyta in bättre med helheten.


Jag stansade ut två stycken staffli-funktions-bitar (small easel - Tim Holtz), för att kunna göra mina kort till "tavlor" som kan stå av sig själv... Jag stansade ut dem i 300-grams akvarellpapper, helt enkelt för att det ger bäst stadga. Eftersom jag inte har något svart sådant papper, målade jag dem svarta med akrylfärg.


Här ser du hur bra de funkar :-).


Givetvis måste de pyntas med både blommor och kugghjul :-). Blommorna kommer från Wild Orchid Crafts: 2-tone choc Brown open roses - MKX-033, Burnt umber open roses MKX-275, Pink mist trellis roses MKX-273.
Kugghjulen är utstansade med Timpans gadget gears och mini gears. De är målade med svart färg och pimpade med guldfärgad inka gold-skimmerpasta.
Du ser också "tabbarna" - flikarna - jag satt på tagsen (etiketterna) - för att lättare dra ut det hemliga budskapet :-).



Här är det hemliga budskapet, som numera också är en stämpel som du kan köpa hos Vilda Stamps (v751). Den rosa splatten får du göra själv :).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar