lördag 16 november 2013

HANDLEDNING - LYKTA I PAPPER

Jag har länge velat göra en lykta. När jag såg Timpans fina stansmall (window & window box) för ett fönster, kunde jag inte låta bli att beställa den...

Här har du flera olika fönster-stansmallar att välja bland (de från bl a Cheery Lynn, Spellbinders och Poppy Stamps sätter igång min fantasi :-)...). Tänk på att kolla upp storleken på det utstansade motivet, innan du lägger din beställning, så att det inte blir för stort eller smått :-).

Jag har gjort en prototyp, för att ha något att utgå från... Jag hoppas att den hjälper dig lite grann i alla fall :-).


Här har du en handledning i videoformat på youtube, som visar hur jag gjorde prototypen...


I ett inlägg längre fram, kan du se hur jag dekorerade lyktan med utstansade figurer, blommor och pärlband :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar