måndag 9 december 2013

ETT FINSKT JULKORT MED RUDOLF-RENEN

Den här söta renen (Rudolf med röda mulen) finns i ett clear stamp-set från Reprint. csr1016. Är han inte bedårande :-)?

Jag har färglagt honom med distress markers-pennor. 
Jag började med att färglägga bara kransen runt halsen och fåglarna, men märkte snart att just det här papperet sög åt sig alldeles för mycket av färgen. Jag fick ingen chans att dra ut färgen... :-(. Jag drog sedan med vintage photo över hela figuren med en s k blending tool. Man kan göra det, för pennans färg blir "permanent", utan att färgas av distressdynefärgen... :-). Lite magiskt... 

Även om jag hade lyckats få brun färg i ögonvitan, lyckades jag rädda det hela genom att dra med vattenpenseln över just det partiet och sedan torka upp vattnet med min hand.
Jag har därefter jobbat in mer brun färg på renen med pennorna. För att få lite mer kontroll över färgen, smetade jag av lite färg från pennorna på min akrylkloss och tog sedan färgen därifrån med penseln och målade på det stämplade motivet.


Julgranen i bakgrunden kommer från Tim Holtz/Sizzix (Pinetree).
Den finska julstämpeltexten Hyvää joulua (v278)kommer från Vilda Stamps.

Den vita utstansade cirkeln kommer från Memory Box (Jubilee circle).
Den svarta formen kommer från Spellbinders (reverse Wonky rectangles).
Och den s k kraft-färgade biljettformen kommer från Cheery Lynn. Du kan också prova att använda följande biljettstansmallar från Memory Box; sideshow tickets och carnival tickets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar