tisdag 10 december 2013

ETT JULKORT MED RUDOLF MED RÖDA MULEN

Jag blev störtkär i den där Rudolf med röda mulen-stämpeln (RePrint). Så pass kär att jag gjorde två kort en och samma dag :-).
Jag har färglagt figuren med distress markers-pennor. Jag köpte hela tuben, för att det blev ett bättre snittpris... även om jag vet med mig att jag kanske inte kommer att använda alla färger...


Jag har dekorerat med två gröna utstansade figurer med Magnolia-stansmallar (leaf & swirl) samt en finfin taupe organza-ros från Wild Orchid Crafts. Jag tycker jättemycket om den där spets-rosen... Den är lätt att platta till och den är fin, precis som den är :-).
Jag ville ha lite extra strössel (i min värld utstansade figurer), men jag ville inte att de skulle ta över helheten... Därför valde jag att stansat ut dem i grönt..


Här kan du se ett annat käckt alfabet från EK Success, som jag fyndat någonstans för många många år sedan (Jag tror att var i butiken Magnolia, som ju finns i Borås). Stämpelfärgen jag använt är en ny sådan från Archival Ink (potting soil). Jag är väldigt förstjust i just Archival ink-färgerna, både när det gäller att kollagestämpla och kombinera dem med t ex Distress ink-färger, då de inte blöder vid kontakt med vatten.


Du ser lite punchinella och en gammal boksida i bakgrunden, och framför dem ett andra fina bokstäver som jag stämplat med träkloss-stämplar från EK Success.
Den gröna formen som du ser skymta bakom, har jag stansat ut ur grönt prickpapper från Bazzill med en stansmall från Spellbinders (labels twenty-five). Papperena finns i en massa sköna färger! Just den här nyansen heter Clover Leaf.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar