måndag 16 december 2013

ETT STAFFLIKORT MED TIMPANS UTSTANSADE STÄMPELMOTIV

Nu, när jag insett hur käckt det är att ha en stansmall till en stämpel, kan jag knappt få nog utav att jobba med sådana alster :-). Jag har lekt med två olika set från Tim Holtz/Sizzix.
De olika formerna bakom Merry Christmas, granarna och renen är något jag stansat ut för flera år sedan. Jag bestämde mig för att skynda på processen med något, genom att använda det jag redan hade :-).


Scallop-cirkeln och den vanliga cirkeln, har jag manglat fram med min Big Shot och de stora stansmallarna från Spellbinders; grand nestabilities - scalloped circles och circles.
Ovanför den röda cirkeln ser du en form (Baroque (Tim Holtz/Sizzix)), som jag stansat fram ur lite kraftigare kartong.
Den svarta formen, som knappt syns i bilden här, är labels twenty-five, från Spellbinders.


Jag har stämplat renen och uttrycket Merry Christmas med Potting Soil-färg (Archival ink).


Granarna har jag stämplat med Olive (Archival ink).
Jag har stansat ut allt med följande stansmalls- och stämpelset...
Holiday joy (granar och ren)
Retro Christmas (merry christmas-ordet)


Det fina med att kunna stansa ut sina stämplade motiv är givetvis att man slipper detaljklippandet... och att det blir en rund och fin form runt motivet :-). Den vita "skuggan", gör motivet lite mer stickers-likt :-).

Här är två avslutande bilder.
Jag satte den svarta kortbasen på en vit staffli-kortbas. Jag tycker att det vita ramar in kortet väl :-).


Jag stansade ut en ny labels 25 och stämplade ett engelskt jul-uttryck där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar