fredag 20 december 2013

HEMMAGJORDA JULDEKORATIONER

Helt plötsligt kände jag mig väldigt trött på alla guldiga, röda och andra-färgade juldekorationer. Jag kände för att tömma hela granen och börja om från början. Kanske blev lusten större, när de stora julgransljusen bara slocknade... Då blev det med ens väldigt mörkt i granen.

Då tändes ficklampan (min inre lampa)... Kanske vore det bättre att ha vita och silvriga dekorationer. Kanske kan man fynda lite på stan nu, några dagar före jul. Och sen vandrade jag vidare till Pintrest... Lusten att göra något eget, väcktes till liv. Kanske skall jag göra mina alldeles egna vita/silvriga juldekorationer... ?

En del, som går att måla över, kan jag ju faktiskt börja med :).

Som en liten aptitretare, bjuder jag på x antal länkar inom diy (gör det själv)-temat...
kula med hampa-snöre
snörbollar och genomskinliga bollar med snören i
kulor med notpapper
kotte-kula
kugghjul (långt ned i inlägget)
tidningspapper-kulor
kulor med knappar
kork-dekorationer
fragile Beauty - dekorerade äggskal - med borr... inget för bröta-Britta-händer...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar