söndag 5 januari 2014

ETT NÄSTAN HELVITT NÄT I CIRKEL-KORT

Jag blev sugen på att prova på tekniken att stansa ut ett hål på framsidan av kortbasen och sätta ett nät bakom (diamond background - Memory box). För att få ett bra fäste för nätet, valde jag att sätta en bit papper bakom nätet. Jag hade dock lite svårigheter att få det att stämma på själva kortbasen, varför jag valde att "matta" den, innan jag gjorde en ny kortbas.
Jag valde att stansa ut de synliga hålen något mindre än hålet som håller fast nätet. På så sätt finns det möjlighet att få det "rätt" :-).
Jag har använt mitt favoritpapper - ett 300-grams akvarellpapper - både för att det ger stadga och att det är supersnyggt :-).


Jag har stansat ut två fjädrar - en med Magnolias stansmall Fluffy feather och en med Tim Holtz/Sizzix tjocka stansmall (feather & inkwell).


Jag har dekorerat kortet med bara en ros från Wild Orchid Crafts.


Stämpeln Carpe diem - fånga dagen (v450), kommer från Vilda Stamps.


Jag har fäst allt "lösa" saker med limpistolen, för då sitter det bra :-). 

...

Här är en uppdatering av inlägget ovan... 
Jag blev så förtjust i kortet, att jag bestämde mig för att göra en handledning till den... 


Och nu fick jag chansen att använda ännu fler stansmallar :-). 


Jag har använt Excotic butterflies och honeycomb frame från Cheery Lynn, tillsammans med Berry sprig från Poppy stamps.  


Blommorna kommer från Wild Orchid Crafts och stämpeln är givetvis från Vilda Stamps (v474). 


3 kommentarer:

  1. Vilka super fina kort du har gjort.
    Vad snyggt det kan bli när allt går i samma färg :)
    Jag får prova det nån gång :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  2. Hej igen :)

    Tyvärr så har jag ingen beskrivning eller handledning på hur jag har byggt min förvaringssnurra.
    Jag har bara en beskrivning på hur jag har byggt ena stämpel modulen och resten är måttat efter min grundplatta och uppbyggt på samma sätt ungefär.
    Jag har tänkt 100 gånger att jag ska filma olika saker men jag kommer liksom inte på något bra sätt hur jag ska ställa, eller fästa min kamera. Eller med vad jag ens ska kunna ställa den med. Vad använder du? Vart har du köpt de?

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  3. Alltså detta är sjukt snyggt och jag måste bara hem o prova!! har nog en dies som kan funka perfekt till det här!!

    SvaraRadera