lördag 1 februari 2014

ISTÄLLET FÖR EN BLOMMA-KORT

Jag har blivit tokförtjust i de där vita korten...
Här är ett kort med temat "istället för en blomma".
Stämpeln kommer från Vilda Stamps (v470).



Jag har stansat ut ett kyrkliknande fönster (spellbinders arched windows) i kortbasen (som är ett 300 g-akvarellpapper) och den del som är på kortbasen (d v s över nätet (poppy stamps - diamond background)). Jag har även stansat ut en s k swirl (magnolia - doohickeys - leaf & swirl)

Jag har gjort en snurrblomma av samma papper.
Jag har limmat fast alla detaljer med limpistol.

Några röda rhinestones pryder nätet i kortöppningen. Den här gången har jag limmat fast dem med hjälp av glossy accents-lim.

2 kommentarer:

  1. Skriver här med va nyss på scrapbrukets sida och såg ditt fina kort. Så stilrent och enkelt, gillar det, tror jag ska kopiera din ide om det är okej för dig. Men gör om det lite vill inte vara en copycat :-)
    tack för inspirationen gillar dina verk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härma på du, det är den finaste formen av komplimanger :-)... Jag har ju själv inspirerats till att göra kortet av någon annans alster :-).

      Radera