lördag 8 mars 2014

3D BOX CARD - ETT SÅ KALLAT 3D-ASK-KORT

Jag har gjort ett så kallat box-kort. Jag tyckte om vikningen och ju fler exempel på detta jag såg, desto mer sugen blev jag på att göra något liknande själv.

I've made a 3 D box card. I liked the way one could make it both big and small - just by folding it together... 

Jag började med att bestämma mig för vilket tema jag skulle ha på lådan... Och det visade sig att jag ville använda steampunk- och reseinspirerade stämplar tillsammans med engelska citat och uttryck.

I started by deciding on what theme I should go for, and it turned out that I wanted to go all in with steampunk inspired stamps as well as travele themed figures with English quotes. 



Jag skar till basen ur kraftigt kraftpapper för att ge lådan lite stadga. Jag valde att göra den något större än vad man kan få ut av ett A4-ark, för att ge lite större stämplar gott om utrymme (9 cm bred istället för 7 cm bred).
Sedan skar jag till vita papper som skulle passa lådans olika bitar. Jag stämplade med svart VersaFinedyna och smutsade sedan ned papperena med Vintage Photo-distressdyna. Jag svärtade ned kanterna med Versafinedynan.

I cut the base for the card out of thick craft cardstock, just to give it some extra strength. I chose to make it a little bigger than what you can get out of an A4 sized paper. I wanted to give some bigger stamps the chance of telling a story. With an A4 sized paper you can make a box with 7 cm wide panels - whilst I've made them 9 cm. 
After that I cut white paper to fit the flaps and the panels. I've stamped the motives with black VersaFine ink and smudged it all up with Vintage Photo Distress ink. 

Här kommer en bildkavalkad för att visa alla fina Vilda Stamps-stämplar :-).
Here's a photo line up to showcase all the beautiful stamps that I used.  

  • bilcollage v655
  • kvinna i klocka (kvinnligt kit) v699
  • vykort v515
  • gammal bag-väska (vintagekit) v690
  • everyday is a gift (engelska texter) v693
  • kamerakit - avestakitet - filmrullar, kamera, text 




  • cyklande par (steampunk) v695
  • life is a journey (inch-kitet) v720




  • fjärilshörn v710
  • dare to dream big (engelska texter) v763




  • splattar V424
  • mixed media-stämplar v741 och v742
  • handgjort av-vykort v210




  • in order to be irreplacable... engelska texter v763
  • may all your wrinkles... engelska texter v763
  • viktorianskt par v652




  • always believe that something... engelska texter v763
  • hörn 
  • foto-text - avestakit - 
  • kugghjulshörn v711



be the best version of you - engelska texter v763
kugghjuls-vingar (steampunk) v695
kollage (steampunk) v695


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar