lördag 14 juni 2014

ETT PL-KORT MED SKOGSTEMA

Jag blev väldigt förstjust i stencilerna från Memory Box... Här är en annan stencil som jag inte kunde motstå (birch trees), speciellt när jag kom på att jag ju faktiskt tycker om att vara ute i skog och mark upptäcka djur och växter :-).



Jag började med att lägga på stencilen på ett papper och sedan tejpa fast den med washi tape, så att den inte skulle glida för mycket.
Jag färglade bakgrunden med distressfärger - grönt och några olika nyanser av blått... Jag såg dock, att de (numera svarta detaljerna i träden), inte syntes så bra, så jag satte över stencilen igen... Jag färglade de svarta träd-markeringarna med en svart penna (det finns ett himla käckt kit för just PL...).
Nu visade det sig att det blev för grovt mot det pastelliga i bakgrunden... Jag satte då tillbaka stencilen, en tredje gång :)... och ritade runt konturerna...
Jag satte stencilen lite utanför mönstret - för att få ett djup i motivet. Jag drog med en tunnspetsig penna runt alla trädgrenar m m...
Nu blev det bättre :-).

Sedan hittade jag ett fint stämpelset från Sheena Douglas. Live in the moment, är en påminnelse till mig själv att faktiskt ta vara på det jag har ... här och nu :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar