lördag 19 juli 2014

BAKSIDAN PÅ EN LITEN MIXED MEDIA-BOK

Här är baksidan på min lilla mixed media-bok. Jag har byggt upp den med hjälp av strukturpasta, stenciler och sprayfärger.



Du kan prova Liquitex modeling paste för att få struktur.
Glöm inte att frossa bland alla stenciler (memory box, dylusions, Tim Holtz, Prima, Crafters Workshop).
Jag har också använt resterna av en stansmall - som passade bra att göra målgubbe och stjärnor med... Tim Holtz (Moon and Crescent stars)...
Jag har sedan sprayat med olika färger... Jag började med något mörkt, t ex från Dylusions (black marble), orange, turkos och något skimrande från Tattered Angels glimmer mists.

Jag har använt en superstark tejp (terrifically tacky tape) för att få fram- och baksidan att sitta kvar...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar