fredag 5 september 2014

PROJECT LIFE - HELT UPPSLAG MED STÄMPLAR FRÅN VILDA STAMPS DEL 1

Det ena ger det andra... Ibland måste det till något speciellt för att jag skall få en idé och låta den gro - för att i nästa steg göra det till något eget :-). Jag tänker på det där grafiska/grungeaktiga kortet jag gjorde i mitten av augusti. Jag lät ju mig inspireras av JanTink och på den vägen är det.

Jag började med ett enkelt upplägg för det vänstra - stående kortet. Jag ville att det skulle ha en viss mängd ränder, en splattstämpel och en utstansad och infärgad cirkel. Därefter ville jag ge mig själv fria tyglar att dekorera på valfritt sätt. Jag valde att skära ut alla papper i vitt och sedan smutsa ned kanterna med svart stämpelfärg.
Det andra stora kortet har en enklare layout.


Jag har stansat ut sifforna 2 och 3 med en alfabetsstansmall från Die-Versions (Tickled pink). Jag har använt mig av orange mossgummi - som jag sedan färgat in med den orange stämpeldynan jag använt vid stämplingen - Archival ink - Monarch Orange.

...

För att göra något kul med de liggande s k journalkorten, valde jag att fortsätta på samma spår, med Vildas stämplar. Jag använde mig av en stämpel med en gammeldags kamera och lite trasig filmrulle, splatt, ordet minnen och spiralsplatt.

Här har du en närbild på de tre småkorten - som på något sätt hör ihop. Det finns fortfarande utrymme för att skriva för hand - eller stämpla dit någon text :-).


Här är helhetsupplägget i en ficka med plats för stående foton. Det är design D, enligt Becky Higgins uppdelning :). Min tanke med detta upplägg är att jag kan limma fast foton på de vita arken...


Jag har använt mig av följande stämplar:
Scrap & Mixed media kit 1 (v741)
Scrap & Mixed media kit 2 (v742)
Splats kit (v424)
Just nu (v670)
Enkla fraser (v669)
Ministämplar 2 (v744) (fotogenisk, minnen, favoritfoto)
Kamerastrip (v653)

Stämpeln "Jag hade otur när jag tänkte" kommer också från Vilda Stamps. Den ingår i ett set stämplar som jag designat och den heter "Saris småtexter" v674.

Del två kommer lite senare idag .-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar