söndag 5 oktober 2014

ETT TYSKT PROJEKT LIFE-UPPLÄGG MED STÄMPLAR FRÅN VILDA STAMPS

Det var riktigt roligt att göra tyska stämplar åt Vilda Stamps...
Jag fick i uppdrag att göra något alster att visa upp på mässan som de skulle till i Tyskland...
Sagt och gjort... Så här blev det...



Jag har använt  mig av både mixed media-stämplar och tyska textstämplar... Den här gången blev huvudtemat OKTOBERFEST, som ju är något som firas i oktober :-). 

Jag började med att spraya två stycken papper med olika distressfärger... Antique Linen, Scattered Straw och Weathered Wood. Det är färger som jag tycker om att skapa en bas med...
Därefter gick jag loss med olika mixed media-stämplar... Jag stämplade dem med olika färger - blått, orange och svart (archival ink).

Det finns ett speciellt oktoberfest-stämpelkit hos Vilda, som jag till viss del varit med och designat :-). 


Nedan ser du att jag "vågat" dela på ett kort med ett stämpelmotiv mitt i... Du hittar stämpeln i ett steampunk-kit v695.


Det fina fjärilshörnet hittar du i ett litet stämpelkit, v710. Jag har också använt mig av många av mixed media-stämplarna i kit v741 och v742.
Jag har färgat in pilarna med orange distressfärg.


Jag har stansat ut siffrorna till årtalet 2014 i mossgummi.
Jag har också hittat käcka stämplar i ett annat tyskt stämpelkit, v739.


Här har du ett finfint kugghjulshörn, v711.


2 kommentarer:

  1. wow....så flott dette var !! Kjempetøft, kult og stilig !!! Jeg likte virkelig alle stemplene du har brukt...skikkelig tøffe altså ! :D

    SvaraRadera