torsdag 2 oktober 2014

SLIPSKORT - MANLIGT GRATTISKORT

Nu, när min sambos bror fyller 45 år, tänkte jag att det kunde vara kul att förära honom med ett kort. Samtidigt som jag rensar och ändrar om här hemma bland alla pysselsaker, hittade jag detta slipskort, som jag gjorde på en scrapträff som fruarna Lilja anordnade i Hjärtum - utanför Lilla Edet.

Jag vet inte om jag har bloggat om det förut, men här kommer det i vilket fall :-).

Det är en stor tag/"tavla" om man så vill - som kan hängas upp på väggen - eller ställas på bordet, tack vare sin finurliga stafflifunktion (kolla sista bilden :-)).


Jag har använt mig av en klockstansmall från Cheery Lynn, kugghjul från både Cheery Lynn och Rox Stamps (du hittar andra kugghjuls-stansmallar här (cog) och här (gear)).
Siffrorna 4 och 5 kommer från en stansmall från Memory Box - Downhill.
Jag har stansat fram ordet grattis med en DYMO-maskin.
Det gråa kugghjulet är infärgat med Brushed Pewter Distress stain.
De rostfärgade öljetterna med vid krage (wide eyelets) kommer från We R Memory Keepers. Du sätter dem lätt med en Crop-a-Dile (det är en helt "outstanding" öljettsättare... Man behöver inte klämma hårt alls...).
Du hittar flera öljettfärger här.


Stafflistansmallen från Tim Holtz/Sizzix (small easel), är nog den mest använda stansmallen jag har :-) ... Den är helt toppen, då man kan göra "tavlor" av nästan vad som helst. Beroende på vilket papper man använder, kan man ha även lite tyngre alster lutade mot staffliet :-). Jag har använt mig av ett 300-grams akvarellpapper.


Grattis, Eero, på 45-årsdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar