fredag 17 oktober 2014

UGGLA I FALSK METALL-STIL

Jag lovade er redan förra året, att jag skulle visa hur jag gjorde min falsk metall-uggla. Bättre sent än aldrig, sägs det ju :-)... 



Jag hittade några bilder på processen... Den visar inte allt steg för steg, tyvärr... Men kanske kan mina skriva ord komplettera bilden...

Här har jag alla bitar var för sig. Jag har limmat fast en massa småbitar (rester av t ex en honeycomb-stansmall) på en utstansad cirkel med vågkant (scallop-cirkel). Därefter jag har täckt allt med metalltejp (biltemas).
Ögonen är gjorda utav flera cirklar, som jag limmat på varandra. Näbben har jag klippt till på fri hand. Fötterna har jag klippt till av en utstansad dekorativ cirkel från Spellbinders. Jag klippte den som en trekant - för att få något att fästa med.
Ugglans överdel har jag format till från en kantstans (Ornate) från Tim Holtz. Jag har sedan torrembossat den med ett fodral från Xcut (Chronology).



Jag har målat på en massa inka gold skimmerpasta, i flera omgångar, för att ge det ett djup...

Här börjar ugglan ta form... Jag har limmat på stora tryckknappar för att ge ögonen en mittpunkt.


 Och här sitter den slutligen på bokens framsida :-).


Boken blev sedan så här...

Jag lägger upp några bilder för att påminna er... Jag har verkligen gått "all in" med Vildas stämplar :).
Jag sprayade med hemmagjorda distressfärger och stämplade alla sidor med olika mixed media-stämplar från Vilda Stamps.

Jag stämplade lager på lager... För att skapa ett djup. 



1 kommentar: