måndag 3 november 2014

ETT GRATTISKORT - 60 ÅR

Jag fick i uppdrag att göra ett grattiskort till en 60-åring. Personen i fråga känns ungdomlig - och inte alls som en "typisk" 60-åring... Tänk, så man ändrar insikt/åsikt om vad som är gammalt och inte gammalt. Jag antar att den där tankeförändringen har att göra med att jag själv blir äldre, för varje år som går :-).



Jag har använt mig av följande stansmallar/embossingfoldrar:
Cheery Lynn - Japanese lace and flourish frame
Tim Holtz/Sizzix - brick wall (?), weathered clock, alfabet - block talk
Spellbinders - labels twenty (20), Venetian motifs (cirkel med dekorerade spetsar)

Jag har också använt distressprodukter för att smutsa ned papperena till en brunaktig ton...
Jag har också stämplat med en textstämpel över de utstansade siffrorna. Fördelen med Sizzix "steel rule dies" - är att de kan stansa igenom riktigt tjocka material... well... tjocka och tjocka... max 3 mm höga - men ändå :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar