lördag 14 februari 2015

AKVARELLBAKGRUND PÅ GESSO

Idag är det vännens dag i Finland... (Alla hjärtans dag på andra ställen).

Jag provade att måla en lite tjockare tag med vit gesso (här hittar du flera storlekar på burkarna). Jag lät det torka innan jag drog den igenom ett distress-färg-bad (stainfärger). Det bara blev så där härligt och fräckt...




Sen var det bara till att stämpla med en stämpel från Vilda Stamps, för att saken skulle vara biff :).
Texten hittar du i ett kit med engelska texter: V693 - English texts 2010 (länk till Vilda Stamps).

Många av de andra tillfällen när jag försökt mig på att göra samma sak, har det INTE blivit ett lika härligt och fräckt resultat...
Mitt tips till er är att utrusta er med gott om tags och tålamod :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar