lördag 21 mars 2015

DISTRESSAD TAG MED RESETEMA - JORDGLOB

Jag fortsätter min resa med lite annorlunda färger ur distresspaletten, mot vad jag brukar välja... 

Den här gången har jag jobbat in:
Iced spruce
Weathered wood
Tea dye
Vintage Photo



Jag har stansat ut Tim Holtz jordglob ur akvarellpapper och färglagt det med Brushed pewter stain.


Jag har också pulveremboss-stämplat upp en jordglob (map of Europe) med en stämpel från Marianne Design. Jag stansade ut cirkeln med en 3"-cirkelstans - men det går givetvis lika bra att mangla fram en cirkel med en stansmall :).
Xcut - nesting dies
Sizzix - movers & shapers - sized circles





Jag har stämplat några frankeringsstämplar som finns i ett stämpelset från Stampendous (Air travel). Även de två nedkrympta flygplanen kommer därifrån... 




Jag har tagit vara på orden från ett stämpelset från Technique Tuesday. 



Så här ser tagen ut i sin helhet...


Här är en närbild på ett av flygplanen... Krympplast är kul!


Och så här kan clipboard-tavlan se ut, när jag ha en tag med resetema i :). Om du vill göra en egen clipboard-tavla, kan dessa två stansmallar från Sizzix hjäpa dig :)... (Mini Clipboard top & bottom)

2 kommentarer:

  1. Gillas mycket. Och kul med stämpeln från jorden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är europakarta-stämpeln fin :)....

      Radera